دوربین بدون آینه سونی Alpha a7R IV Mirrorless BodySony Alpha a7R IV Mirrorless Body

0رای کاربران

در انبار موجود نمی باشد

ویژگی های محصول
  • 61 مگاپیکسل
  • اندازه حسگر Full Frame
  • حساسیت ISO 100-32000قابل گسترش تا 102800-50
  • 567 نقطه فوکوس با سیستم اتوفوکوس ترکیبی Hybrid
  • سرعت عکاسی پیاپی 10 فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • اندازه مانیتور 3 اینچ متحرک و قابلیت لمسی
  • ورودی میکروفن و خروجی هدفون
  • ارتباط WiFi و NFC و بلوتوث
  • لرزشگیر 5 محوره با تاثیر 5.5 استاپ
  • قابلیت های ویژه فیلمبرداری
  • + موارد بیشتر - بستن
  • فتو مسعودی
  • گارانتی اصلی همکار گستر سیما UBMS (یک ساله)
  • فتو مسعودی
  • فتو مسعودی

محصولات مرتبط

نقد و بررسی اجمالی

دوربین بدون آینه سونی Alpha a7R IV Mirrorless Body :
دوربین سونی a7R IV با توجه به به‌کارگیری یک سنسور کاملاً جدید 61 مگاپیکسلی، یک به‌روزرسانی اساسی برای دوربین‌های سری a7R محسوب می‌شود. این سنسور BSI دارای مگاپیکسلی فراتر از اکثر دوربین‌های بدون آینه و DSLR و حتی مدیوم فرمت است! همچنین پردازنده BIONZ X این دوربین نیز بهبودیافته تا نهایت کارایی را در کنار این سنسور در اختیار کاربر بگذارد. گرچه این‌ها اساسی‌ترین تغییرات نسبت به مدل قبلی هستند، اما به‌روزرسانی‌ها و نوآوری‌های سونی در این دوربین محدود به سنسور و پردازنده نبوده و تغییرات بیشتری در جزییات دیده می‌شود که در ادامه بررسی خواهند شد.

نقد و بررسی تخصصی

نقد و بررسی

دوربین بدون آینه سونی Alpha a7R IV Mirrorless Body

20230723 084954 364283259 1

دوربین بدون آینه سونی Alpha a7R IV Mirrorless Body :
دوربین سونی a7R IV با توجه به بکارگیری یک سنسور کاملاً جدید 61 مگاپیکسلی، یک به‌روزرسانی اساسی برای دوربین‌های سری a7R محسوب می‌شود. این سنسور BSI دارای مگاپیکسلی فراتر از اکثر دوربین‌های بدون آینه و DSLR و حتی مدیوم فرمت است! همچنین پردازنده BIONZ X این دوربین نیز بهبودیافته تا نهایت کارایی را در کنار این سنسور در اختیار کاربر بگذارد.

در دوربین سونی a7r iv یکی از مواردی که باید به آن توجه شود، قدرت تفکیک (resolution) و همچنین عملکرد فوکوس اتوماتیک در نور پایین است.

همچنین دوربین سونی a7r iv در نورپردازی استودیویی قدرت فلاش-سینک مطلوبی دارد، (250/1 ثانیه) که باعث می‌شود زمان فلاش و باز شدن شاتر همگام‌سازی شود. این به عکاس توانایی خلق آزادنه می‌دهد.
سونی بدون آینه Alpha A7R IV را به فضای باز برده تا عملکرد آن را برای ثبت تصاویر مورد آزمون قرار دهیم. نور سفید آفتاب به ما این اجازه را می‌دهد، تا با دیافراگم گشوده‌تر و سرعت شاتر بالاتر، تصاویری را بدون نیاز به فلاش استودیویی ثبت کنیم.

دوربین سونی a7R IV صرفاً یک دوربین با سایز عکس بزرگ‌تر نیست. این دوربین به لطف وجود پردازنده قوی خود قادر به ثبت عکس‌هایی با 15 استاپ داینامیک رنج است که با فرمت غیر فشرده 14-bit ذخیره می‌شوند. برای عکس‌های ثبت‌شده به‌صورت غیرفشرده نیز محدوده تنظیم شارپنس از +/-3 استاپ در مدل قبلی، به +/-5 استاپ رسیده است. مگاپیکسل بالاتر موجب شده تا در هنگام استفاده از حالت APS-C سایز عکس‌ها 26.2 مگاپیکسل باشد. عدد بسیار خوبی که بالاتر از مگاپیکسل اصلی بسیاری از دوربین‌های حرفه‌ای بازار است.

تغییرات ذکرشده به حدی هستند که چهارمین نسخه a7R را به دوربینی کاملاً متمایز تبدیل کنند. اما سونی تغییراتی در طراحی ظاهری دوربین نیز اعمال کرده است. مشهودترین تغییر عمیق‌تر شدن گریپ و تغییر مکانیسم باز شدن درب محفظه کارت حافظه است که بجای حالت قفل شونده، به‌صورت کشویی باز و بسته می‌شود.

دیگر تغییر مشهود نیز اضافه شدن قفل به دیال جبران نوردهی است تا به‌صورت ناخواسته نچرخد. دیال جلوی دوربین نیز کمی تغییر زاویه داشته و حاشیه دور برخی از کلیدها تغییراتی پیداکرده و طراحی کلید هشت جهته نیز تغییر داشته است. همچنین سونی اعلام کرده است که مقاومت این مدل در برابر نفوذ گردوغبار و رطوبت در مقایسه با دیگر مدل‌های این سری افزایش پیدا کرده است.

علاوه بر این‌ها دوربین سونی a7R IV مجهز به کفشک مالتی اینترفیس سونی است. این کفشک به کاربر اجازه می‌دهد از لوازم جانبی خاص سونی روی دوربین به صورتی استفاده کند که نیازی به برقراری ارتباط از طریق کابل جداگانه بین این لوازم و دوربین نباشد. برای مثال میکروفن ECM-B1M که در صورت نصب روی بدنه، صدا را از طریق کفشک به دوربین منتقل می‌کند و از طریق همین کفشک از باتری دوربین برای تأمین انرژی خود بهره می‌گیرد.

نمایش کامل نقد و بررسی
مشخصات کلی محصول
تاریخ معرفی

۲۰۱۹

گارانتی

گارانتی یکساله همکار گستر سیما UBMS

مشخصات کلی وزن

670 گرم

حداکثر رزولوشن

7952×5304

پیکسل های مؤثر

61 مگاپیکسل

کل پیکسل ها

63 پیکسل

اندازه حسگر

فول فریم

نوع حسگر

BSI CMOS

تعداد نقاط فوکوس

567 نقطه

حداکثر سرعت شاتر

1/8000 ثانیه

مدل باتری

NP-FZ100

نوع باتری

لیتیوم-یون

نوع صفحه نمایش

LCD

ورودی میکروفن

دارد

خروجی هدفون

دارد

نمایش همه مشخصات کالا
امتیاز و دیدگاه کاربران
کیفیت
0
قیمت
0
قیمت نسبت به کیفیت
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید افزودن دیدگاه

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش
انصراف ثبت پرسش